Методична робота

  Тренінг «Професійна мобільність педагога, або чому треба вчитися і змінюватися все життя».

10 січня 2020 року з метою усвідомлення необхідності розвитку мобільності, формування ІКТ-компетентності вчителя та учнів інформаційними та комунікаційними технологіями в освітньому процесі заступником директора з навчально-виховної роботи Бриковець Л.С. був проведений тренінг на тему «Професійна мобільність педагога, або чому треба вчитися і змінюватися все життя».

Тренінг мотивував педагогів до самовдосконалення, рефлексії, оволодіння механізмами комунікативної компетентності.

Протягом тренінгу колеги виконували ряд вправ

  • «Мій настрій» – вправа дала можливість визначити який настрій у присутніх;
  • «Сонце успіху» – учасники визначили риси характеру, які притаманні мобільному вчителю;
  • Успішна професія – успішний вчитель – серед 25 чинники, що впливають на формування мобільності та креативності педагога колеги обрали спочатку 10, потім 5 і 3 на їхню думку самих головних чинника;
  • «Сучасні люди» – учасники сформували модель сучасного учителя та учня;
  •  «Креативні історії» – учасники отримали 10 картинок, по яким склали цікаві та креативні історії
  • Створення індивідуальних освітніх маршрутів «Сходинки до вдосконалення» – при виконанні даної вправи учасникам потрібно зобразити себе на тій сходинці, де кожен себе уявляє відповідно до своїх професійних досягнень. На нижніх сходинках потрібно означити словами вже досягнуте, а на верхніх – те, чого прагнете досягнути.
  • «Рюкзак, м’ясорубка, кошик» – учасники аркуші із записами своїх очікувань мали покласти в рюкзак, якщо взяли на цьому тренінгу для себе щось нове, у м’ясорубку – якщо потрібно щось обміркувати, і – викинути в кошик, якщо нічого корисного не отримали.

Щоб бути з своїми учнями «на одній хвилі» педагоги познайомились з новими словами які досить часто використовує сучасна молодь.

Приємно відзначити, що колеги під час виконання вправ були активними, відкритими та щирими у своїх висловлюваннях. Виконуючи останню вправу учасники розмістили свої очікування в портфелі та м’ясорубці, що свідчить про зацікавленість та позитивний результат проведення даного тренінгу.

Педагогічна рада «Формування  безпечного освітнього простору,  запобігання  булінгу в Новій українській школі»

 9 січня 2020 року у школі відбулося засідання педагогічної ради «Формування  безпечного освітнього простору,  запобігання  булінгу в Новій українській школі». Для вивчення визначеного питання було створено 3 творчі групи, до складу яких увійшли вчителі, представники адміністрації та батьки учнів.

У вступному слові директор школи Л.В. Хайсина  розповіла про особливості виявлення булінгу серед учнів та про випадки булінгу в українських школах.

Педраду було проведено у формі практикуму. Вела педраду заступник директора школи з виховної роботи Кулачинська Тетяна В’ячеславівна, яка організувала цікаве  обговорення проблем виховання учнів школи та попередження випадків у шкільному житті, пов’язаних з булінгом. Т.В.Кулачинська виступила з презентацією «Організація виховної роботи в освітньому закладі щодо безпеки та благополуччя дитини», зупинившись, зокрема, на таких важливих питаннях як створення безпечного освітнього середовища, розробці  й запровадження Кодексу безпечного освітнього середовища (КБОС). ЗДВР також   ознайомила присутніх із законодавчими актами України щодо протидії булінгу та відповідальність за вчинення цього притиправного діяння. Окрім цього, повідомила, що постраждала дитина може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда – Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги.

Голова шкільного методичного об’єднання Н.Ф. Міньковська підготувала консультацію «Булінг в освітньому середовищі, чинники виникнення та існування, способи запобігання в класних колективах», докладно зупинилась на причинах виникнення булінгу в класних колективах та шляхах запобігання цих негативних явищ. Особливу увагу приділила важливості превентивної роботи класних керівників для подолання цього негативного явища.

Шкільний бібліотекар В.В.Басалига  озайомила  присутніх з психологічними  портретами учасників булінга та повідомила про результати моніторингу щодо булінгу в школі. Вона запропонувала присутнім переглянути відеофільм «Як зупинити булінг: поради для батьків» з коротким обговоренням. Також роздала буклети з рекомендаціями як діяти батькам, коли дитина стала учасником булінгу.

Під час практичної частини засідання Т.В.Кулачинська  організувала жваву роботу в групах щодо розгляду та обговорення ситуацій, які вже відбулися або можуть відбутися в будь-якому освітньому закладі. У роботі творчих груп брали активну участь батьки учнів школи.

Під час проведення засідання були  використані інтерактивні вправи, відеоролики, презентація , матеріали для наочності та подальшого використання.

У своєму рішенні члени педагогічної ради визначили заходи, які допоможуть виявляти небезпечні ситуації щодо булінгу під час освітнього процесу у закладі та належно реагувати на них, запроваджуючи чіткі процедури втручання.